Details

Opdrachtgever

A/B Bloemsierkunst

Gepubliceerd op:

Facebook

Gepubliceerd op:

23 april 2019

Nieuwsbericht voor A/B Bloemsierkunst op Facebook

Om klanten een moeilijke keuze uit te leggen

Ondernemers moeten soms met pijn in het hart een beslissing nemen. Na twintig jaar een van je vestigingen sluiten, bijvoorbeeld. Het is extra moeilijk als die locatie zich stevig heeft gevestigd als vertrouwd adres voor kwaliteit en persoonlijke aandacht. Toch waren Albert van Winden en Bertjan Dirkx van A/B Bloemsierkunst medio 2019 genoodzaakt afscheid te nemen van een van hun winkels.

De combinatie van twee goed draaiende zaken en toenemende online bestellingen, ging voor Albert en Bertjan ten koste van de tijd en aandacht die zij in de winkel aan hun klanten wilden besteden. Na lang wikken en wegen besloten zij hun twee filialen, in Numansdorp en Mijnsheerenland, terug te brengen tot de oorspronkelijke vestiging in Numansdorp.

De opdracht: nieuwsbericht voor Facebook

Een keuze die ongetwijfeld tot begripvolle reacties van klanten leidt, mits je die boodschap duidelijk en met dezelfde persoonlijke aandacht overbrengt als zij van je gewend zijn. Albert en Bertjan benaderden mij om dit nieuws in een begrijpelijk bericht met de juiste tone of voice op Facebook met hun klanten te delen. Ik hielp ze daar uiteraard graag bij. De beslissing om te stoppen in Mijnsheerenland was voor hen al zwaar genoeg.

Klik hieronder op 'bekijken' om het Facebookbericht en de reacties te lezen.